• Lata doświadczeń w biznesie
img

Czy do zarządzania kosztami potrzebne są kursy?

Wyobraź sobie, że przyjmujesz do pracy człowieka od finansów. Pokazujesz mu swój wizjonerski projekt i podsumowujesz go finansowo. Twój pracownik już wie, że będzie musiał zaplanować koszty tak, aby przy okazji wdrażania projektu firma mogła utrzymać swoją płynność finansową. Trudno będzie zaufać osobie, która zna temat zarządzania kosztami tylko na podstawie dotychczasowej pracy. Oddelegowanie współpracownika na kurs gwarantuje przyswojenie wiedzy i maksymalizację zysków z okazji wdrażania projektu.

Na czym polega zarządzanie kosztami?

Koszty są w oczach przedsiębiorców wydatkami z których "odbija - odlicza" się podatek. Jeżeli firma X zarobiła 10 000 złotych, a zainwestowała 8000 złotych, to jej zysk wynosi 2000 złotych, zaś koszty - 8000 złotych. Umiejętność zarządzania kosztami ma ogromne znaczenie w tych firmach, które stale inwestują pieniądze. Należy nimi tak dysponować, aby na koniec miesiąca rozliczeniowego nie zapędzić firmy w długi.

Jak wygląda kurs zarządzania kosztami?

Jest oparty na doświadczeniu uczących i przygotowuje do planowania dużych projektów na przykładach. Cały kurs dzieli się na kilka etapów, choć najważniejsze z nich to: HR (Human Resources), zarządzanie projektami oraz kosztami. Wykładowca nie tylko tłumaczy teorię, ale pokazuje na przykładzie dowolnych, swoich własnych projektów cały proces jego wdrażania (planowania).

Jak zapisać się na kurs?

Można to zrobić na własną kieszeń, a można też poprosić szefa. Zazwyczaj przedsiębiorcy są zachwyceni takim zapytaniem pracownika, bo świadczy to o jego zaangażowaniu oraz lojalności w stosunku do firmy. Ukończenie kursu z zarządzania kosztami niemal na pewno gwarantuje wysokie stanowisko w dziale kadr i księgowości. 

 

Zobacz również